TEAM ROSÈN

Helgen som va!!

Kategori: Hästar

Tjeena!
Stannade hemma från skolan idag.. När jag kom upp imorse så kunde jag knappt andas för att det gjorde så himla ont i ryggen!! Har dock blivit bättre nu, så skola imorgon!

Nu till helgen som va:
Träning för Gunilla Byström:
Jag var äckligt nervös och spänd när jag red fram. Tänk, träna för sportkommentator och en riktigt duktig ryttare gör man inte varje dag så en hel del nerver! ;)
Fick börja med att berätta om mig själv och brisse, sedan fick jag rida lite så hon fick se hur det såg ut. Hon såg att jag var väldigt spänd, men hon fick mig att slappna av väldigt fort.
Det kändes som att hon visste exakt var mitt och brisses problem satt. Som sagt även nina var där och hon och gunilla hade lite "samarbete" när jag red, så nu vet vi exakt vad vi ska jobba med! :D
Vi jobbade inte med några stora saker, utan jag fick ligga på en volt och flytta fram del och bak del, och tänka på halsmuskeln. :) Jag är jätte nöjd med passet!!

Tävling i Vansbro:
På framridningen till LA:P1´an tänkte jag på det jag gjort för Gunilla dagen innan och fick till det riktigt bra. Sedan blev jag INTVINGAD i collektingring (även fast man inte behöver!!!) så jag blev irriterad och det sattes i min ridning.. På banan blev det lite segt men vi gjorde det vi skulle meed en liten miss.. Ändå skramalade vi ihop 67% och 2:a utanför placering, tyvärr var vi så få att det bara var en placerad.. :/

I FEI så gick det bättre, tänkte mer på energin än formen, för han var ganska mjuk. Gick bättre här och i denna klass var jag iallafall nöjd. Här skramlade vi ihop 65% och 3:a, första utanför placering, med 3poäng till tvåan och jag vet vad jag tappade mina poäng på.. ;)
Första klassen är jag inte nöjd med men den andra gick iallafall okej, och 2 finafina nationella kval fick vi med oss hem! :)

Kommentarer

  • nikkan säger:

    bara att kämpa på matilda! Fina procent iaf! :D Du är duktig!

    2012-03-19 | 16:24:53
    Bloggadress: http://mittlivsomnp.blogg.se/

Kommentera inlägget här: