TEAM ROSÈN

Lagomt skoltrött nu!!

Kategori: Allmänt

Dagarna rullar på och sommarlov om lite mer än 1vecka. Jag är hur slut som helst men känslan när man lämnar in sista arbetet i heela åttan är sjukt bra! Om en vecka väntar ett lååångt och välförtjänt sommarlov som kommer bjuda på en hel del, vet inte om jag kommer vara hemma så mycket.. ;)

Börjar sommarlovet att umgås med min fina vänn, Ellen, sommarland efter avslutningen och kvällen/natten spenderas där. helgen v.24 åker vi till Hammarö och tävlar, på söndagen tror jag vi åker viadre till Åmål där det blir trimmning i 4dagar, kommer hem och det är midsommar som troligtvis firas i Helgbo!
Blir även en helgs tävling i strängnäs, och sedan kanske vi drar ner till Skåne för tävling där - ponnyderby, då vi troligtvis blir borta i typ 1vecka med tanke på att det är en bit.. ;) Mot slutet av lovet blir det ett par dagar i Malung och trimming för Nina, blir säkert fler dagar/helger i Malung för trimming.
Har under hela lovet 2hästar, om det inte råkar bli så att Doc´en blir såld, det vet man ju aldrig.. ;)


Konfirmation 2012

Tog bussen ut till stallet efter skolan, blev en 30minuters barbacka skritt-tur på Brisse där jag arbetade honom i så djup/låg form som möjligt och mot slutet släppte han igenom riktigt bra. Doc gick jag upp och ned för backen med, då han blev nyskodd igår och hovis tyckte han skulle ta de lite lungt i någon dag. Han är helt klart en annan häst i fötterna och hovisarna gjorde underverk!! (Tyvärr tog vi inga före-efter bilder..)
Vid halv 5 åkte jag med mormor och morfar in på byn och gick sedan iväg och titta på Wilmas teater och kom hem för 1timme sedan kanske, har nu fått upp värmen efter att blivit lite frusen och ska strax gå ut och göra rent stallet här hemma så vi kan börja ombyggnationen.. ;)

Ha det! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: