TEAM ROSÈN

Träningen lyste upp vardagen

Kategori: Hästar

Efter en helt ok dag i skolan och ett hel grymt pass med Brisse så sammanfattar jag dagen som sjukt bra!

För Nina kändes Brisse pigg och fräsch och hade ett mycket fint flyt under hela passet. Till en början blev det att rida lös honom i båda sidorna, där jag gjorde volter, serpentiner och slutor i galopp och fick efter en stund igenom honom. Sedan blev det lite skritt och sedan travarbete, gjorde öppnor på medelinjen och det kändes fruktansvärt bra, raka, fina ja, helt enkelt perfekta!! :D Gjorde även några slutor efter långsidorna och sedan på diagonalerna där det blev lite trassligt åt ena hållet men fick igenom det. :)
Joggade av honom i en rund, låg fin form!! Sammanfattar passet som bra!! :D

Det var skönt att få ett sådant pass som var så bra idag, lyste verkligen upp vardagen då jag har varit lite smått "nere" nu under några få dagar, inte alls varit nöjd med min ridning, har varit sjukt trött så allt blivit fel..
På vägen hem kom jag och Brisse överens om att det får bli tunsta skogen imorgon, slutar ju skapligt tidigt så skyndar mig ut i stallet och ger mig ut innan det blir för mörkt.


Att tävlingssäsongen drar igång om någon vecka käns sjukt bra, så taggad! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: