TEAM ROSÈN

Ojojoj...

Kategori: Allmänt

Gårdagen red jag som sagt Brisse uppför vita backen vilket gick helt okej, bra i vänster sidan men lite trassligare i höger men tillslut riktigt fin i galoppen. Dök ner i skolböckerna och sedan lite käk och så skulle jag och pappa jogga till moster och tbx, kunde jogga dit men inte tillbaka, fick istället gå fort, då min maga körde ihop sig.. :/

Idag så tog jag och Brisse och gick till paddocken, där underlaget var bra! Lite lätt pulsningsridning fick det bli idag. Tror att både jag och Brisse kände att vi behövde detta pass idag, att kunna ligga på en stor volt och överböja, rakrikta, felställa för att få oss så mjuka som möjligt. Jobbade mest i galoppen där jag satt och gjorde tempoväxlingar och volter i volten. Riktigt bra gick det och vi kom snabbt igenom. En pigg häst som var mycket nöjd, under och efter passet! :D
Sedan fixade jag lite i stallet, tackar mamma för hjälpen! Även här när jag red började magen onda igen.. Ingena aning om vad det är... :S

Imorgonbitti står klockan på halv 6 och jag går upp och gör stallet innan skolan, blir att fixa allt och sedan ta en skritt tur på Brisse. Duschning och fixning inför skolan och gå dit till halv 9, vid 11går jag hem och jag och mamma ska iväg på en liten "utflykt".. ;)

Ha det!"

Hoppas på att kunna få lite nya bilder till helgen, är klubbdressyr där vi ska vara med och Ninaträning! :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: