TEAM ROSÈN

FULL FART!!

Kategori: Hästar

Med inte så många timmars sömn inatt lyckades jag ändå gå upp vid 8, vi skulle åka strax efter 9 så jag skippade att mocka på morgonen. Så dagen började i backen, mellan 10-13 ungefär, dock var bara halva backen öppen, men hade ju varit kul om hela var de, men kul att få åka igen, typ 1år sedan sist.. ;)

När vi kom hem slängde jag i mig lite mat och gick sedan ut i stallet, fixade Brisse och gav oss mot klubben, blev överlycklig när jag såg att det var mörkt i ridhuset och ingen var där, så musiken fick rulla och Brisse lika så, joggade först igång honom några minuter, kort skritt och sedan satte jag igång i galopp, först galopperade jag 4varv åt vänster och sen likadant åt höger, skrittade sedan ett varv och gjorde samma sak 2-3ggr, konditionen är något jag måste arbeta upp här under vintern då vi aldrig kommit dit vi var i konditionsvägen innan hans skada, mitt fel!! Går tyvärr inte ut på så mycket mega långturer nu, har varit riktigt dåligt med det, så nu börjar vi igen tycker jag! ;) Men tillbaka till passet så gick det riktigt bra, när jag galopperat klart så joggade jag av honom med ett bra tramp och en fin låg, rund form!  Tackar min "hästskötare" som fixade allt annat i stallet, haha ;)

När jag kom in så slängde jag mig i duschen och sedan upp till Leksand för att kolla på brosans tränings-match, kom hem för 40minuter sedan kanske.
Ha en bra onsdagskväll! :)


Tävlingstaggad!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: