TEAM ROSÈN

Dolce

Kategori: Hästar

Oj, ja här kan det nog bli mycket text.. ;)
Dolce fick jag hem när jag var nio år och Dolce var då 6år, snällaste 6åringen jag någonsin setat på!! Vi var och provred honom flera gånger då han stod i Falun, fick även träna för en hoppetränare som jag tränade för på den tiden.. Mamma frågade mig om jag vela ha honom, jag sa nej och mamma undrade varför för att allt verkade så bra. Jag vela inte ha honom för att han hade så lång man, men mamma sa att den gick att korta upp, jag underade då om han skulle vara fin i det och ja.... Men till slut blev det Dolce iallafall.



När jag fick hem honom kunde han i stort sätt bara grunderna och jag kunde inte speciellt mycket själv heller. Så under frya år kan man säga att vi tog ett stort kliv tillsammans.
Jag utbildade honom själv men även med hjälp av tränare. Jag fick nog min första dressyrplacering på honom, och varje gång han knoppas tänds det till i ögona på honom, han tycker det är sjukt kul att visa upp sig, han helt klart älskar det!
Ja ett par gånger har jag legat på backen, Ja på Dressyrtävling!! Som tur är aldrig på banan iallafall´, men  1 gång på framridningen när vi var i Fagersta och tävlade åkte jag av, men (hihi) vi gick in och vann klassen. moster och victoria var oxå med och det var vinter, så på ärovarvet klappade moster händerna ganska mycket, med tummvantar och Dolce körde någon brallserie men jag satt kvar!! ;)
Sista tävlingen gjorde jag på honom 2010, det blev lite strul med Brisse och det var div I den helgen så jag fick låna Dolce (då han redan flyttat hem till Victoria) och jag hade inte ridit honom på ett tag då.. Men ja, vi gick in och gjorde en kanon sista start tillsammans vilket jag sent kommer glömma, första klassen går vi in, han hoppar till för något på banan men jag lyckades hålla mig kvar, tur det, det regnade den dagen hade inte velat åka av i en lerpöl!!! Vi red iallafall LA:1 och gjorde ett kanon program, verkligen!! Vi såg på framridningen att jag skulle ha en chans att placera mig men inte så stor skillnad.. Detta blev resultatet i första klassen:

Andra klassen var Lag03, där han på fram ridningen reste sig rätt upp, man kan säga att han var redo att gå in på banan på engång, utan framridning, så satte mig och red ihop honom på en gång, när vi kom in på banan blev han tyvärr lite trött men vi gjorde vårat bästa och red på 68% och kom på en 2:a plats med 1poäng från segraren. (Hon som vann tävlade SM 2010..)

Jag och Dolce kom till en gräns där jag inte kunde lära honom mer och det var då jag fick hem Brisse för att kunna lära mig utav Brisse och lära Dolce, men jag tror det blev för mycket för mig då jag bara gick i 5-6 och sen började jag även bli för lång för Dolce.
Brukar kunna dag drömma ibland om hur långt vi kommit om jag inte blivit för lång..
Ögona blir lite blöta och jag små ryser lite när jag tänker tillbacka på tiden jag fick tillsammans med honom, han är en helt under häst!♥

♥Tack för en underbar tid Dolce, vi lärde oss av varandra!♥

   


Kommentarer

  • Morfar säger:

    Mycket bra skrivet!!!

    När kommer ett reportage om M-Pot?

    2012-01-19 | 12:59:30
  • Matilda säger:

    sv: morfar det kommer, skriver först om alla pollar jag haft och ridit och tar sedan sällskapsschettisar, foderhästar osv. ;)

    2012-01-19 | 21:25:30
  • Mamma säger:

    Ja ha då rann tårarna igen. Kul när man är på jobbet ;)

    2012-01-20 | 06:33:24
  • Matilda säger:

    sv mamma: haha! ;)

    2012-01-20 | 14:09:20

Kommentera inlägget här: