TEAM ROSÈN

Bus....

Kategori: Allmänt

Halloj!
Skolan började igår och har inte hänt mycket, började med seriösa lektioner på en gång, så skönt att vi började på en tisdag och fick sluta strax efter 2!!

Idag så red jag Brisse i tunsta, svårt att förklara hur han var.. När vi kommit en bit in i skogen så var det några som skulle sätta upp något "rådjursmatställe" eller vad man ska kalla det, och det skramla och lät å så, så när vi kanske var 30m ifrån dom så fick Brisse syn och hörde dom, så det tog säkert 10-15minuter innan vi kom förbi dom, då Brisse total vägra och tyckte det var Mega läskigt, så han hoppa åt sidorna, sprang i sidled, sprang, små bockningar och stegringar allt för att komma där ifrån, sedan tror jag han fick syn på något bakom sig så han var så ialla tvungen att gå frammåt, så till slut kom vi förbi, och då satt jag på en mycket mycket mycket spänd häst! Så resten utav turen blev det att fokusera på att få han å slappna av vilket jag fick igenom efter ett tag. ;)
Sedan fixade jag i stallet och in å käka, sedan bort till klubben där jag red Dolce, han kändes mjuk och fin, gjorde volter, skolor, skänkelvikningar, serpentiner, övergångar, ökningar och avslutade honom i en låg rund form!
Följde sedan med Victoria hem och var där ett tag bytte sedan lite kläder och sprang hem, duschning och ut till mormor och morfar för att hämta brosan som kollat på hockey!

Ha det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: