TEAM ROSÈN

Ojojoj..

Kategori: Allmänt

Ojoj vad mycket som har hänt sedan jag skrev här sist, tävling, ordförande, konfaläger och hästar.
 Så förbered er på långt inlägg ;)

I fredags så spenderade jag mer än 6timmar i stallet, ridning +det vardagliga fixades på ca. 2timmar då jag och Brisse bara var ute och skritta. Och alla andra timmar gick åt till att fixa inför tävlingen, putsa, putsa, putsa och putsa!!
I Lördags kom vi iväg och gjorde endast 1start pga. kylan, startade då LA:P1´an och startade vid 16tiden. När vi tog ut han var han så himla pigg så han knappt kunde skritta. När vi kom in i ridhuset så dog han tyvärr lite pga. värmen.. Men vi gjorde iallafall en helt okej ritt där jag kunde påverka honom lite och han dog inte helt, men samtidigt så kan jag inte säga om jag är nöjd eller inte.. Vi skrapade iallafall ihop 64% och klarade iallafall kvalgränsen. Har även funderat lite över lördagens-start och kommit fram till en hel del possitivt. För tänk om jag hade fått lika fina % som på måndastävlingen, vilken press hade jag inte satt på mig då under resten utav tävlingssäsongen.. Så det var väl ändå en ganska så bra start på säsongen.. :)




På söndagen var det ridning, packning och årsmöte och sedan stack jag iväg vid 5tiden.
Kl15.00 i söndags var jag på hotellet för MIRK årsmöte där jag faktiskt blev ordförande under detta år.:)
 Och sedan kl16 var det stora mötet där jag endast var med ca.30 minuter.. Så Wilma fick gå upp och ta emot mina priser, championatstäcke, KM-medalj och blommor. :)
Sedan tog jag och ett gäng ur min klass tåget upp till rättvik där vi spenderade 2dygn tillsammans, konfaläger. Första kvällen vart lite kaotiskt och måndagen så sjukt seg, måndagskvällen blev däremot lite bättre men lite små sen kanske och lite tidig morgon.. ;) Och sen på tisdagen efter lunch så blev det hemfärd.
Hade väl trott att det skulle vara roligare att åka iväg men men..

Brorsan fyllde år igår så blev lite kalajs efter att jag fixat stallet, under och efter kalaset var jag helt död! Tidig kväll i sängen blev det!
Idag så blev det skolan, ja klassen var konstigt nog ganska lugn... ;P Och efter skolan, stallet, blev en tur till tunstaskogen och mot slutet hade jag en WOW känsla! Sedan så har det blivit lite pluggning och nu sitter jag här, ska strax byta om och sedan gå ut å springa eller något liknande.. ;)

Ha det bra! :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: