TEAM ROSÈN

Utvärdering

Kategori: Hästar

För och främst vill jag Tacka Catrine för att jag fick ta hennes tid för "Bosse"! :)

Onsdag:
Bilen rullade iväg vid 7tiden och vi var framme strax före 11, Brisse fick gå in i boxen som han skulle stå i och fick lite lunch. Kvart över 1skulle jag rida så började göra iordning honom strax efter 12, gick ut ungefär när det var 25minuter kvar till min tid och skrittade fram och red fram. Jag var lite nervös men inte så spänd.
Han kände väl igen Brisse så jag fick bara berätt lite snabbt om vad vi gjort tillsammans osv. Fick börja med att rida runt några varv och visa honom hur det såg ut. Han hittade verkligen direkt mitt problem och visste Exakt vad vi skulle göra, jag fick göra mycket övergångar och inte "släppa iväg" honom utan att han skulle trampa under bakbenen, fick även göra några skolor där jag fick börja i skritt och i öppnan sätta igång i trav och se till att inget ändrades, utan att han skulle gå kvar. Och det blev riktigt bra mot slutet, hög form, bra tryck och en himla snygg häst!
Efter det tog vi han om brisse och hann se på det sista ekipaget och det var himla fränt att se hur ekipaget ändrades från början till slut!!
Sedan tog vi en tur in till karlstad och fixade lite grejer och tillbaka till stallet och gick lite med Brisse och fixade där. Sedan vidare till Maria där vi skulle bo, hann vara där en stund innan vi bestämmde oss för att åka upp och pröva Doc (hästen som jag kanske får hem) och han var en helt annan häst från första gången jag red honom, och det är väääldigt mycket jobb att göra med honom, men tror att det kan bli bra! :)
Sedan tillbaka till dom å käka och sova.





Torsdag:
Vi gick upp vid 7 och fick god frukost serverad på morgonen, sedan åkte vi vid halv åtta, kom dit strax före åtta tog en morgon promenix med brisse och mamma fixade lite vid stallet. När klockan sedan blev halv 9 så fick vi var med på en kurs som dom skulle ha för "Bosse" och vi fick sitta nere på banan med dom andra och höra tänket och andra ideér.. Hur nyttigt och lärorikt som helst, känns som att man bara sprudlar av ideér nu!! :D
Vid halv 12 skulle jag rida idag och jag gick ut vid 10 och fixade lite och vid halv 11 börajde jag fixa Brisse, även idag när det var 20-25min innan jag skulle rida gick jag ut och skritta och red fram. Var spänd idag, men inte för att träna för Bosse utan för att A-M var där och kollade.. Men slappnade av ganska fort som tur var!
Fick göra samma jobb idag, och fick visa (med hjälp av Bosse) hur rörelserna kunde förberedas och hur dom skulle rida (då det var massa instruktörer/domare där på "utbildning", kursen jag nämnde) så jag gjorde skänkelvikningar och någon sluta. Och mot slutete blev det riktig WOW känsla, även idag högform, bra tryck och en jäkla snygg häst!
Vi tog hand om Brisse och han fick komma in i boxen och vi var med på resten utav kursen. När det var klart mockade jag ur boxen och fixade så det bara var å åka när mamma kom då hon var å hämta Milton. Vid halv 5 kom vi iväg och var hemma runt åtta.

Två helt fantastikska träningsdagar som jag Lungt skulle kunna göra om!! Lärorikt och behövande!!


Inte dom bästa bilderna blev det men men.. ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: