TEAM ROSÈN

;)

Kategori: Allmänt

Ja mycket har hänt dom dagarna jag inte skrivit här.
2hästar, volleybollturnering, 2ninaträningar, jullov..
Den andra hästen jag har haft och rida är iallafall Dolce, Victoria har lyckats gjort illa sig igen så hon fått sytt och fick då inte vara ute i stallet på typ en vecka, så där av att jag rider honom.

Ninaträningarna fick jag då ta på dom båda, med Brisse gick det helt okej till en början, men grymt bra mot slutet, fick arbeta mycket med min sits båda passen vilket jag tror är behövligt!
Med Dolce gick det oxå bra, han talde om redan från början att jag var dryg, bara genom att jag skulle arbeta honom i skritten så började han små stegra, försöka springa ifrån osv. så jag lättade i handen och hade verkligen ingenting där så höll han på sen kom han nog på sig själv att han såg lite dum ut.. ;)
Och när jag rider honom så måste jag verkligen tänka lätt, lätt, lätt för att det inte ska bli för svårt för V sen.
Men han är verkligen jätte kul att rida, för nu kommer jag ju åt honom på ett helt annat sätt än när jag hade honom, så sitter mest där och leker, sjukt kul!! :)
Känns även som att jag rider Brisse lite bättre nu när jag setat på D lite.. ;)



Igår så reds Brisse i tunsta och Dolce joggades lite lätt, vilket gick bra med dom båda.
Idag så blev det även en tur i skogen med Brisse, galopprundan, han var dryg när jag gjorde iordning honom och tänkte då att han skulle vara pigg, men inte till en början, så jag tog och galoppa på rejält i början och efter ett tag när jag plocka ihop honom igen blev det riktigt bra!
Dolce vilar idag då hovis skulle sko han runt 5, och ja det är ju mörkt nu!! :)

Ha det!

Äntligen har vi fått snö! (bild från början utav året)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: